Kā atspēkot negatīvu komentāru prezentācijas laikā?

Atbild Aija Iesalniece, WIN partners vadības un komunikācijas trenere

Es aicinu nebaidīties no kritiskiem komentāriem, jo bieži vien tos var pārvērst par labu jūsu prezentācijai. Lai to izdarītu, piedāvāju sekot trīs soļu algoritmam, kas der arī citās situācijās, kad jums jāreaģē uz nepatīkamu komentāru.

  • Pateikties par viedokli
  • Izvēlēties vienu kritikas aspektu, kuram jūs piekrītat
  • Turpināt atbildēt par to, kam piekrītat, pievienojot ieteikumu kādai rīcībai vai darbībai

Piemēram, kāds no lasītājiem var iebilst: Bet es lasīju, ka ir pilnīgi pretēji jādara ar negatīviem komentāriem. Tie ir jāignorē! 

Sekojot algoritmam, atbilde uz kritiku var skanēt šādi:

Paldies par šo, ļoti vērtīga piebilde un man prieks, ka interesējieties par to padziļināti!  Tieši skatīšanās uz situāciju no dažādām pusēm palīdz runātājam bagātināt savu prezentāciju. Tagad arī šis komentārs man būs labs piemērs, paldies par to!

Cits piemērs: darba sapulcē jūs prezentējat ideju par jauna digitālā rīka ieviešanu un saņemat tādu komentāru:

Pirms diviem gadiem mēs jau mēģinājām izmantot šo rīku, bet mūsu komandai tas nepalīdzēja! Kāpēc tērēt tam laiku?

Iespējamā atbilde:

Paldies par Tavu komentāru! Mēs tiešām mēģinājām to ieviest, un toreiz mums nebija sakārtoti iekšējie procesi, lai šis rīks atvieglotu mūsu darbu. Tagad esam izdarījuši visus nepieciešamos sagatavošanas darbus. Uzaicinu Tevi uz nākamo projekta sapulci. Būs vērtīgi dzirdēt Tavas bažas, ja nu ir kādas detaļas, ko neesam ņēmuši vērā.

 

Vēlies saņemt mācību piedāvājumu savam uzņēmumam?

Saņemt piedāvājumu