līderība

Cieņpilna komunikācija

Apgūsti praktiskus paņēmienus un stratēģijas efektīvai komunikācijai, kas uzlabo savstarpējo sapratni, sadarbību un veido pozitīvas attiecības gan profesionālajā, gan personīgajā dzīvē

mācības paredzētas ikvienam, kurš vēlas uzlabot savas komunikācijas prasmes

ieteicamais dalībnieku skaits grupā: 10 – 14 cilvēki

praktiskie uzdevumi veido 50% no programmas satura

programmas ilgums: 9 stundas

trenere: Dace Skrastiņa

Kāpēc izvēlēties šo programmu?

Mūsdienu ātrajā un stresa pilnajā vidē cieņpilna komunikācija ir ne tikai personīga vērtība, bet arī profesionāla nepieciešamība. Šī programma sniedz praktiski pielietojamus rīkus, kas palīdz:

  • Mazināt pārpratumus un konfliktus darba vidē
  • Veidot stiprākas un veselīgākas attiecības
  • Efektīvāk sasniegt mērķus caur veiksmīgāku sadarbību
  • Radīt atbalstošu un iekļaujošu vidi komandā un organizācijā
  • Saglabāt emociju līdzsvaru sarežģītās situācijās

Programmas saturs

  • Cieņpilnas komunikācijas pamatelementi: klausīšanās, atzīšana, empātija, atbildība
  • Komunikācijas barjeru atpazīšana un pārvarēšana
  • Praktisks ieguvumu izvērtējums personiskā un profesionālā līmenī
  • Klausīšanās traucēkļu diagnostika un novēršana
  • Efektīvi aktīvās klausīšanās paņēmieni praktiskos vingrinājumos
  • Neverbālās komunikācijas loma klausīšanās procesā
  • Praktiski empātijas attīstīšanas vingrinājumi
  • Emociju atpazīšana sevī un citos
  • Emocionālās inteliģences kompetenču attīstīšana
  • Personīgo un citu cilvēku vērtību apzināšanās
  • Vajadzību un vēlmju atšķirības izpratne
  • Efektīvas stratēģijas vērtību konfliktu risināšanai
  • Konstruktīvas atgriezeniskās saites sniegšanas metodes
  • “Es” valodas izmantošana konfrontējošās situācijās
  • Godīgas komunikācijas balanss ar takta izjūtu
  • Manipulācijas tehnikas un atpazīšana: vainas uzlikšana, pārliecināšana, atbildības pārlikšana, “gaslighting”, u.c.
  • Manipulācijas sekas – ilgtermiņa ietekme uz attiecībām un emocionālo veselību
  • Kā atpazīt un reaģēt uz manipulāciju – saglabāt mieru, palikt stingram savos principos, godīgi komunicēt un atbildēt konstruktīvi
  • Konfliktu veidu un iemeslu analīze
  • Praktiskas stratēģijas konfliktu deeskalācijai
  • Risinājumu meklēšana, saglabājot cieņu visām pusēm
  • Efektīvas komunikācijas stratēģijas dažādiem organizācijas līmeņiem
  • Iekļaujošas un atbalstošas darba vides veidošana
  • Cieņpilnas komunikācijas loma komandas produktivitātes veicināšanā

Mācību metodes

Programma balstās uz praktiskiem vingrinājumiem un pieredzes mācīšanos:

  • Interaktīvas diskusijas par dalībnieku pieredzi un izaicinājumiem
  • Lomu spēles reālu situāciju izspēlēšanai un prasmju trenēšanai
  • Praktiskas situāciju analīzes no dalībnieku profesionālās vides
  • Refleksijas vingrinājumi personīgo komunikācijas paradumu apzināšanai
  • Grupas darbs pie reālu konfliktu scenāriju risināšanas
  • Individuālie uzdevumi konkrētu prasmju attīstīšanai

Ko iegūs dalībnieki?

  • Padziļinātu izpratni par cieņpilnas komunikācijas būtību un nozīmi
  • Praktiskas prasmes aktīvajā klausīšanās un empātijas izrādīšanā
  • Spēju konstruktīvi risināt konfliktus, saglabājot cieņu visām iesaistītajām pusēm
  • Metodes, kā izteikt savu viedokli, nenodarot pāri citiem
  • Stratēģijas, kā veidot pozitīvas un atbalstošas attiecības darbā un sabiedrībā
  • Personīgo komunikācijas paradumu apzināšanos un plānu to uzlabošanai

Ko iegūs organizācija?

  • Uzlabotu iekšējo komunikāciju un sadarbību starp komandām
  • Samazinātu konfliktu skaitu un intensitāti
  • Augstāku darbinieku iesaisti un apmierinātību
  • Veselīgāku darba vidi un organizācijas kultūru
  • Efektīvāku lēmumu pieņemšanu caur konstruktīvām diskusijām
  • Pozitīvāku organizācijas tēlu attiecībās ar klientiem un partneriem

Mērķauditorija

Programma piemērota ikvienam, kurš vēlas uzlabot savas komunikācijas prasmes, īpaši:

  • Vadītājiem visos līmeņos
  • Personāla speciālistiem
  • Klientu apkalpošanas darbiniekiem
  • Komandu līderiem
  • Projektu vadītājiem
  • Pārdošanas speciālistiem

Investīcija labākās komunikācijas prasmēs ir investīcija ilgtermiņa attiecībās, efektīvākā sadarbībā un pozitīvākā darba vidē.

Aicinām pieteikties programmai jau šodien. Sāciet veidot kvalitatīvākas attiecības savā profesionālajā un personīgajā dzīvē.