Koučinga domāšana vadītājam: instruments iedvesmai un rezultātiem

Programma palīdzēs apgūt praktiskas koučinga prasmes, kas būs vērtīgas ne tikai vadītāja darbā, bet arī ikdienas saskarsmē.

mācības paredzētas visu līmeņu vadītājiem

ilgums: 12 stundas

mācības ir balstītas gan uz teoriju, gan praktiskiem uzdevumiem

trenere: Dace Skrastiņa

Programmas būtība

Programmas mērķis ir attīstīt vadītāja prasmes un zināšanas par koučingu un tā elementiem kā instrumentu, lai uzlabotu darbinieku sniegumu, veicinātu viņu personīgo izaugsmi un radītu motivējošu darba vidi.

Šī programma palīdzēs dalībniekiem apgūt praktiskas koučinga prasmes, kas būs vērtīgas ne tikai viņu vadītāja darbā, bet arī ikdienas saskarsmē ar darbiniekiem un attiecībās ar komandu un tās sniegumā.

Programmas saturs

  • Koučinga definīcija un pamatelementi
  • Koučings vs vadīšana: kāda ir atšķirība starp vadītāju kā mentoru, konsultantu un kouču
  • Koučinga priekšrocības organizācijās: uzlabota darbinieku snieguma motivācija, izaugsme, problēmu risināšana un pašapziņas veidošana, komandas attīstība un efektīvāks sniegums
  • 5 Ēriksona koučinga pamatprincipi: ar visiem viss ir ok, ikviens izdara savas labākās izvēles, ikvienam ir nepieciešamie resursi, izmaiņas ir neizbēgamas, ikvienam ir pozitīvs nolūks
  • Ētikas principi koučingā: cieņa, konfidencialitāte, atbildība
  • Profesionālā un personīgā attiecību robeža koučingā
  • Koučinga jautājumu veidi: atvērtie un atverošie, slēgtie, reflektējošie jautājumi, alternatīvie jautājumi
  • Kā uzdot jautājumus, lai veicinātu domāšanu un pašizpēti
  • Balss toņu izmantošana
  • Klausīšanās līmeņi
  • Kas ir aktīvā klausīšanās un kāda ir tās loma koučingā
  • Klausīšanās traucēkļi: kā izvairīties no pārtraukšanas un pieņēmumiem
  • Klausīšanās paņēmieni: ķermeņa valoda, atbildes, pārfrāzēšana, apstiprinājums
  • Raporta nodibināšana
  • Kontrakts – skaidrība par sarunas un vēlamo gala rezultātu
  • Cilvēka smadzeņu uzbūve un vīzijas nozīme veiksmīgā koučingsarunā
  • Pateicība
  • Koučinga rats
  • S.M.A.R.T. mērķu uzstādīšanas metode: specifiski, mērāmi, sasniedzami, reāli, laikā ierobežoti mērķi
  • Prioritāšu noteikšana un laika plānošana (Eizenhauera matrica)
  • 3 plānošanas pozīcijas jeb Disneja metode radošuma atvēršanai un konkrēta plāna izstrādei
  • Mentoru galds un “Steikholderi”– apziņas paplašināšanai
  • Dekarta koordinātes – izvēles izdarīšanai
  • Kā strādāt ar klientu “vaimanātāju” un metode “AS IF”
  • Koučings komandas līmenī: kā koučinga pieeja var uzlabot komandas darbu
  • Koučinga izmantošana konfliktu risināšanā un efektīvā komunikācijā komandā
  • Komandas misijas un vīzijas izstrāde

Uzdevumi

  • Saprast, kas ir koučings un kā tas atšķiras no citām vadības pieejām
  • Izprast koučinga sarunas lomu darbinieka un komandas vadībā
  • Izprast Ēriksona koučinga pamatprincipus un ētiskās normas
  • Apgūt galvenos koučinga paņēmienus, kas piemērojami darba vidē
  • Apgūt efektīvu koučinga jautājumu uzdošanas tehniku
  • Apgūt aktīvās klausīšanās metodes koučinga sarunas procesā un izprast klausīšanās nozīmi un tās ietekmi uz darbinieku izaugsmi
  • Apgūt mērķu uzstādīšanas un dažādas metodes un tehnikas koučingā dažādās situācijās
  • Izstrādāt rīcības plānus, lai palīdzētu darbiniekiem sasniegt personīgos un profesionālos mērķus
  • Apgūt koučinga elementu izmantošanu vadīšanā un komandas attīstībā
  • Izprast, kā koučinga sarunas palīdz veidot spēcīgu komandu, veicinot sadarbību un uzlabojot darba rezultātus

Metodes

  • Diskusija par koučinga principiem, priekšrocībām un koučinga lomu dažādās vadības situācijās
  • Teorija un praktiskie piemēri, kā ievērot koučinga ētikas principus
  • Diskusija par ētiskām dilemām, kas var rasties koučinga sarunas procesā
  • Lomu spēles ar koučinga principu izmantošanu ikdienas situācijās, aktīvās klausīšanās izmantošanu un dažādu koučinga metožu un paņēmienu izmantošanu
  • Praktiski vingrinājumi, lai apgūtu dažādu jautājumu veidu izmantošanu un analīze par to, kā dažādi jautājumi var ietekmēt sarunas gaitu
  • Praktiski vingrinājumi, lai uzlabotu klausīšanās prasmes un refleksija par klausīšanās nozīmi un tās izaicinājumiem
  • Diskusija par koučinga lomu komandas motivācijā un sadarbībā
  • Grupas uzdevumi, kur dalībnieki izmanto koučinga paņēmienus komandas attīstīšanai

Apgūsti koučingu un uzlabo ne tikai vadītāja prasmes, bet arī ikdienas saskarsmi un attiecības darba vidē!