Kā rīkoties, ja draugi vai radi sāk kritizēt manu darba devēju?

Atbild: Inese Pabērza, WIN partners komunikācijas trenere

Atbildi uz šo jautājumu var sadalīt divās daļās:

  • kā darbiniekam korekti reaģēt brīdī, kad viņš dzird, kā kritizē viņa darba devēju
  • ko darbiniekam darīt ar šo informāciju pēc tam

Runājot par pirmo reakciju, var labvēlīgi, bet stingri pateikt, ka jums tas nav patīkami un aicināt draugus izvairīties no šādām sarunām jūsu klātbūtnē.

Pēc tādas epizodes es ieteiktu darbiniekam doties pie kolēģiem, kuri ir atbildīgi par uzņēmuma korporatīvo jeb zīmola komunikāciju, un izrunāt šo situāciju.

Ja draugi nepamatoti kritizēja kādu uzņēmuma rīcību, tad pajautāt, kā to varēja atspēkot ar faktiem.

Lai šādas situācijas būtu retākas, uzņēmumam ir svarīgi sistēmiski sekot līdzi informācijai, kas parādās par to dažādās platformās, piemēram, socmediju komentāros.

Ja organizācija ir īpaši pakļauta baumu un negāciju riskam, tad vadības uzdevums ir regulāri sniegt saviem darbiniekiem patiesu, faktos balstītu informāciju.

Jāatceras, ka īpaši krīzes situācijās tieši uzņēmuma darbinieki it tie, pie kā vēršas viņu radi un draugi, lai noskaidrotu, kas īstenībā ir noticis, un gūtu apliecinājumu vai noraidījumu savai notikumu versijai.

Vēlies saņemt mācību piedāvājumu savam uzņēmumam?

Pieteikties