Kā uzlabot klausīšanas prasmes?

Der atcerēties, ka komunikācija ir divvirzienu. Mums ir jāspēj nodot sava ziņa un jāspēj arī sadzirdēt, ko saka mums.
Klientu apkalpošanā aktīvā klausīšanās ir viena no svarīgākajām komunikācijas prasmēm. Mūsu labbūtības un komunikācijas trenere Agita Šmitiņa, dalās, kā uzlabot savas klausīšanās prasmes un, kā tās var palīdzēt, lai veidotu izcilu klientu apkalpošanu.Uzmanīga un vērīga klausīšanās palīdz:

– Patiešām sadzirdēt klientu;
– Pārliecināties, ka esi pareizi sapratis un uztvēris klienta teikto;
– Veidot padziļinātu kontaktu ar klientu;
– Dot drošības sajūtu klientam, ka esi pilnībā ieinteresēts viņa teiktajā.

Kā trenēt klausīšanos ikdienā:

  1. Pamēģini kaut īsu brīdi katrā sarunā patiešām vērīgi klausīties, ar savu izturēšanos rosinot cilvēku izteikties – pamāj ar galvu, paliecies uz priekšu, uzturi acu kontaktu.
  2. Pamēģini klausīšanās laikā atslēgt blakus domas un darbības, nepaust savu viedokli vai nekritizēt.
  3. Pārfrāzēt klausītāja teikto – “Ja pareizi Tevi sapratu, tad…”, “Es sadzirdēju, ka…’, “Tu minēji, ka….”, “Tātad no Tava sacītā….”.
  4. Mēģini “sadzirdēt” cilvēka emocijas, nevis tikai pateikto.
  5. Ļauj cilvēkam pabeigt galveno vēstījumu, sagaidi pauzi, un tikai tad runā pats.
  6. Uzturi nelielas pauzes sarunas laikā.
  7. Sarunas nobeigumā izdari nelielu kopsavilkumupar sarunu.

Atceries – klausīšanās nav pasīva nodarbe, tā ir aktīva darbība ar Tavu reakciju – atvērtu ķermeņa pozu, mīmiku un precizējošiem īsiem jautājumiem.

Lai uzlabotu klienta apkalpošanas prasmes, palīdzētu izprast komunikācijas lomu darbā ar iekšējiem un ārējiem klientiem, esam izstrādājuši programmu – Izcila klientu apkalpošana https://winpartners.lv/klientu-apkalposana/

Vēlies saņemt mācību piedāvājumu savam uzņēmumam?

Pieteikties