Kā rīkoties vadītājam, ja nav laika stratēģiskām lietām?

Atbild WIN partners vadības prasmju un pārdošanas trenere Regīna Reķe

Šāda situācija ir raksturīga vadītājiem, kuriem nav izdevies pārslēgties no speciālista uz vadītāja domāšanu. Tas notiek tāpēc, ka vadītāja darba pienākumu robežas nav konkrētas. Turklāt darba uzdevumi paliek kompleksāki, to izpildē japiesaista vairāki cilvēki.

Kādā brīdī vadītājam rodas sajūta, ka viņš ir atbildīgs par visu – par mērķu sasniegšanu, par darbinieku labbūtību, par komandas attīstību un daudzām citām lietām. Es piedāvāju vadītājiem risināt šo situāciju caur trijiem soļiem.

Sāc domāt kā vadītājs

Saimonam Sinekam ir lielisks teiciens – vadītājs nav atbildīgs par skaitļiem, bet par cilvēkiem, kuri ir atbildīgi par skaitļiem. Labu vadītāju raksturo tas, ka viņa fokusā ir cilvēki. Ja speciālista lomā darbinieks rezultātu sasniedz pats, tad, nonākot vadītāja amatā, viņš to sasniedz caur savu komandu.

Šī domāšanas maiņa ir vadītāja pirmais solis, lai tiktu galā ar laika trūkumu darba ikdienā.

Uzdrīksties deleģēt

Vadītājam jāmāk deleģēt. No pašas pirmās dienas šajā amatā. Jā, tas ir izaicinoši, jo pašam izdarīt bieži vien ir ātrāk. Tas arī prasa uzticēšanos, paļaušanos uz saviem kolēģiem. Taču tikai tā ir iespējams rast laiku stratēģiskiem jautājumiem.

Svarīgi, ka deleģēšana ne tikai atslogo vadītāju, bet ir arī jaudīgs instruments darbinieku attīstībai. Caur deleģēšanu aug gan pats vadītājs, gan viņa padotie.

Fokusējies uz komandas attīstību

Veiksmīgs vadītājs zina savu fokusu. Viņš apzinās, kas ir un kas nav no viņa atkarīgs un koncentrējas uz lietām, kuras var ietekmēt.

Kad vadītājam ir skaidrs redzējums par vēlamo rezultātu, jāķeras klāt aktivitātēm un instrumentiem, kas palīdzēs to izdarīt caur darbinieku individuālo un visas komandas attīstību.

Jārēķinās ar to, ka, pirmie augļi šādam mērķtiecīgam darbam ar komandu būs redzami tikai ar laiku – parasti 6-18 mēnešu laikā.

Vēlies saņemt mācību piedāvājumu savam uzņēmumam?

Pieteikties