Ko darīt, ja darbinieks pārvērtē sava darba rezultātu?
Atbild: Aldis Zauls, WIN partners komandas attīstības treneris
Tas ir klasisks konflikta piemērs – ir divi cilvēki, kuru viedoklis par vienu un to pašu jautājumu nesakrīt. Es ieteiktu risināt situāciju trīs soļos:
Vispirms vienojieties par lietām, par kurām jūs abi esat vienisprātis
Tas palīdzēs mazināt emocionālo spriedzi un padarīt sarunu konstruktīvu.
Jāni, es redzu, ka mēs dažādi vērtējam šī projekta rezultātu, tāpēc vispirms vēlos vienoties ar tevi par tām lietām, kur esam vienisprātis. Domāju, ka tu piekrīti tam, ka šis projekts palīdzēja mums veikt virkni uzlabojumu iekšējos procesos.
Pajautājiet darbiniekam, kā viņš saprata jūsu izteikto vērtējumu
Tas ļaus saprast, vai īstais vēstījums nav pazudis tulkojumā un kolēģis nav jūs pārpratis.
Jāni, gribu pārliecināties, ka man izdevās veiksmīgi nodot savu domu – vari, lūdzu, pateikt, kā Tu saprati manis teikto par tavu darba rezultātu?
Miniet faktus, kas apstiprina jūsu viedokli
Pirmie divi soļi palīdz mazināt emociju un pieņēmumu ietekmi uz otrā cilvēka viedokli, tāpēc trešajā solī ķeramies klāt pie faktiskiem pierādījumiem, kas apstiprina jūsu viedokli.
Jāni, projekta darbu nodošanas termiņi tika vairākkārt pārcelti un tas radīja papildu izmaksas gan mums, gan klientam.
! Lai pēc iespējas izvairītos no šādām situācijām, jāatceras – jo precīzāk būs nodefinēti darbinieka mērķi un viņa snieguma mērījumi, jo mazāk paliks vietas interpretācijai.