Kā paātrināt komandas sadarbību laikā, kad viss mainās?
Vai arī tavā komandā reizēm viss notiek pārāk lēni, pārprotami vai saraustīti? Tu neesi viens.
Ikdienā vairāk nekā 80% komandu saskaras ar sadarbības izaicinājumiem, kas bremzē produktivitāti un ietekmē gala rezultātus. Problēma reti slēpjas zināšanās vai motivācijā – daudz biežāk tas ir par cilvēkiem: uzticēšanos, komunikāciju, skaidru atbildību un vēlmi patiesi sadarboties.
Šī realitāte kļūst vēl sarežģītāka, kad komandas struktūra mainās. Jauni kolēģi, reorganizācija, hibrīds darbs – katras pārmaiņas var būt kā “restartēšanās”, kur komanda atkal meklē kopīgu valodu un ritmu. Tā vietā, lai balstītos iepriekšējā pieredzē, daudzos gadījumos viss sākas no nulles. Un šādos apstākļos sadarbība vairs nav tikai “soft skill” – tā kļūst par izšķirošu konkurētspējas faktoru.
Trīs sadarbības klupšanas akmeņi (un ko ar tiem iesākt)
1.Komunikācija, kas nesasniedz mērķi
Ir sarunas, ir sapulces, bet vienošanās nav. Informācija tiek nodota, bet netiek uztverta.
Ko darīt?
- Trenēt aktīvu klausīšanos – mācīt komandai klausīties ar mērķi saprast, nevis atbildēt.
- Pierakstīt vienošanās – fiksēt galvenos secinājumus un lēmumus redzamā vietā (kopīgs dokuments, projekts, whiteboard u.c.).
- Normalizēt jautāšanu – radīt kultūru, kur neskaidrību uzdošana ir gaidīta, nevis uztverta kā vājums.
2.Lēna uzticēšanās veidošanās
Mainīgas vai attālinātas komandas bieži nostājas vērojošā pozīcijā. Trūkst drosmes iesaistīties, riskēt, atzīt kļūdas vai nākt klajā ar jaunu ideju.
Ko darīt?
- Veidot kopīgus izaicinājumus – projekti, kur nepieciešama sadarbība, palīdz ātrāk izveidot uzticēšanos.
- Atklātas sarunas par gaidām – regulāri pārrunāt lomas, robežas un to, kā katrs jūtas komandā.
- Parādīt piemēru no augšas – vadītājiem jāparāda, ka kļūdas un atgriezeniskā saite ir normāla daļa no mācīšanās.
3.Atbildības izplūšana
Kad “visi dara visu”, nevienam nav skaidrs, kas īsti par ko atbild. Rezultātā pazūd fokuss un iniciatīva.
Ko darīt?
- Skaidri sadalīt lomas – katram komandā jāzina, par ko viņš atbild, gan formāli, gan praktiski.
- Runāt par atbildību, ne tikai pienākumiem – kas kuram rūp? Kas ir viņa stiprā puse, ar ko viņš var papildināt citus?
- Atjaunot atbildību pēc pārmaiņām – ja komandā ienāk jauns cilvēks vai mainās struktūra, lomas jāapskata no jauna.
Ko ar to visu darīt?
Šos un citus izaicinājumus mēs WIN partners redzam ik dienu, strādājot ar komandām dažādos uzņēmumos. Tieši tāpēc šoruden – 18. septembrī, Mežaparka estrādes Kokaru zālē, notiks WINNOVATION 2025 konference, kas veltīta komandas sadarbības paātrinājumam.
Mūsu mērķis ir skaidrs: dot vadītājiem, līderiem un HR profesionāļiem konkrētus rīkus un pieejas, kā uzlabot sadarbību komandās – pat ļoti dinamiskos un mainīgos apstākļos.
Ko iegūsi no šīs dienas?
- Praktiskus risinājumus, kā uzlabot komunikāciju, uzticēšanos un atbildības dalījumu
- Iedvesmu no profesionāļiem, kas ikdienā risina šos jautājumus uzņēmumos
- Jaunu enerģiju savai komandai un līderībai
- Vērtīgas sarunas ar domubiedriem
Starp runātājiem: Aldis Zauls, viens no vadošajiem komandu treneriem Latvijā, psiholoģe Marija Ābeltiņa, mediju personība Toms Grēviņš, kā arī uzņēmumu līderi no ITERUM, TWINO un, protams, arī WIN treneri. Konferenci vadīs Kristaps Tālbergs.
Kāpēc piedalīties?
Tāpēc, ka mūsdienās nav laika gaidīt, kad sadarbība “notiks pati no sevis”. Tā ir jāveido mērķtiecīgi, gudri un ātri. Un tieši par to būs WINNOVATION 2025.
Tiekamies septembrī!