Kā rīkoties, ja kolēģis kritizē darba devēju?
Atbild Inese Pabērza, WIN partners komunikācijas un zīmolvadības trenere
Produktīvā darba vidē nav vietas neatrisinātiem konfliktiem, baumām, destruktīvai kritikai. Lai arī gribās neformāli pačalot ar kolēģi, piedaloties šādās sarunās, mēs:
- netieši akceptējam, ka runāt “aiz muguras” mūsu komandā ir pieņemams
- riskējam, ka pašu sacītajam “pieaug” kājas un tas var tikt interpretēts kā atbalsts “kritiķa-skeptiķa” pozīcijai
- kļūstam par tādu pašu toksisku personu
- vairojam negatīvās informācijas plūsmu
Ja komandā ir šāds iekšējais kritiķis, visticamāk, viņu māc garlaicība, stress vai vilšanās un neapmierinātība ar darbu. Un šie ir iemesli, kas jārisina viņam pašam vai arī kopā ar vadītāju, nevis viņa kolēģiem.
Šajā situācijā pārējai komandai es ieteiktu ievērot divus principus – pozitīva attieksme un neiesaistīšanās.
Piemēram, mēģiniet ievirzīt sarunu piedāvājot idejas problēmas risināšanai vai arī pilnībā nomainiet tēmu, piemēram, pajautājiet par plāniem nedēļas nogalei vai kāda projekta virzību.
Ja kolēģis turpina kritizēt, ir laiks novilkt robežas un pateikt, ka jūs nevēlaties iesaistīties šādās sarunās vai arī ar smaidu uzdot pretjautājumu “Kāpēc tad Tu šeit strādā, ja viss ir tik slikti?”.