Kā rīkoties vadītājam, ja darbinieks sapulcēs izsaka kritiskus komentārus?

Atbild: Aldis Zauls, WIN partners komandas attīstības treneris

Šajā situācijā noderēs OIS algoritms atgriezeniskās saites sniegšanai.

O (observation)

Sākam viens-pret-viens sarunu ar darbinieku ar konkrētu faktu pieminēšanu, neizmantojot vispārīgus apgalvojumus, piemēram, bieži, reti, nekad, vienmēr.

NĒ: Jāni, esmu pamanījis, ka pēdējās sapulcēs Tu bieži negatīvi komentē jebkādus kolēģu ierosinājumus.
JĀ: Jāni, pēdējā sapulcē uz Aigara ierosinājumu Tu izteici piezīmi “Stulba ideja”.

I (impact)

Turpinām ar argumentu par to, kā šāda nevēlamā uzvedība ietekmē pašu darbinieku. Maksimāli izvairāmies no personīgiem vērtējumiem.

NĒ: Man nepatīk, kādu gaisotni rāda šādas situācijas, tas ietekmē visas komandas darbu!
JĀ: Šādi komentāri var radīt lieku saspīlējumu un komanda Tevi var sākt apšaubīt kā profesionāli.

S (suggestion)

Noslēdzam sakāmo ar konkrētu ierosinājumu nevēlamās uzvedības maiņai.

NĒ: Lūdzu, tā vairs nedari!
JĀ: Vienojamies, ka nākamreiz, ja redzi, ka kāda ideja ir pretrunīga, rakstiski piefiksē savas bažas un pēc sapulces atsūti man e-pastā.

Būtiski atcerēties, ka sarunai ar darbinieku jānotiek uzreiz vai īsi pēc sapulces. Savlaicīgums ir viens no efektīva fīdbeka nosacījumiem! 

Vēlies saņemt mācību piedāvājumu savam uzņēmumam?

Pieteikties